Friday, December 19, 2014

Aikido - Notite

Aikido este un organism viu care creste, se dezvolata si este “contagios” pentru toti cei care isi  doresc sa creasca si sa se dezvolte personal.

Este o metoda de a te imbogati spiritual, de a deveni tolerant si plin de compasiune fata de atacator, insa fara a renunta la dragostea fata de tine. Te aperi, insa nu faci rau sau incerci sa produci cat mai putine rani cu putinta persoanei care doreste sa te atace.

Prin antrenament se percepe si se transmite toata filosofia acestei arte martiale, practic e ca in viata daca cineva vine sa iti faca rau eviti si il lasi sa osi continue drumul – Omote. In viata pana la urma nu trebuie sa te opui, trebuie sa mergi cu valul (the flow).

Cand eram mica si mi se intampla ceva rau bunica imi spunea „ mai da-le si tu la spate” si mergi mai departe, acum fac un tenkan  (ura) si merg mai departe – dupa ce „arunc” suprarile.

Societatea actuala pe mine m-a invatat sa fiu competitiva, insa nu in comparatie cu mine insami ci fata de cei din jur. De exemplu eram competitia cu o persoana care mergea in fata mea si o depaseam ca sa ajung mai repede la scoala, eram competitita  fata de colega de banca ca sa fiu prima din clasa, eram competitica  fata de prietenii care studiau pianul, ca sa  castig premii la concursurile de profil, iar apoi m-am apucat de aikido, unde am inteles ca tb sa fiu competitita cu mine insami si sa nu mai privesc „peste  gard”. Acum primesc doar peste umar ca sa ma asigur ca nu e cineva acolo care vrea sa imi de-a una in cap :P.

Un lucuru pe care ar trebui sa il exersam din scoala este cum sa avem o conexiune foarte stransa intre corp si minte si cum sa le coordonezi pe amandoua.

Cea mai frecventa intrebare care imi este adresata este daca am batut pe cineva pe strada. Aikido nu este despre bataie,iar ceea ce se intampla pe strada nu are nici o legatura cu sporturile din sala si cu antrenamenteul de pe tatami. Ceea ce pot sa spun cu siguranta este ca am evitat cateva situatii care puteau sa fie fatale.


In final va sfatuiesc pe toti sa  practicati orice sport, daca e aikido cu atat mai bine, insa este deosebit de important sa facem miscare si sa ne eliberam de stres. 

No comments: