Sunday, March 10, 2013

Ingerul de pe umarul meu – dedicatie de 8 martie



Fiecare zi e speciala, fiecare zi e  dedicata ei, insa astazi m-am gandit sa o fac si publica pe acest Blog.

Un om deosebit, nu avea scoli inalte, citea foarte mult in schimb, cel putin cat timp vederea a putut sa o ajute. Va povestesc despre un om de o intuitie si de o inteligenta emotionala desavarsita, de un caracter si o morala impecabila, care a crescut 3 fete: pe nepoata (dupa sora) ei, apoi pe minunata ei fiica si pe urma pe mine.
Daca as avea macar jumatate din puterea ei de carcater, din rabdarea si anduranta ei  cred ca azi as putea muta muntii din loc, cred ca azi as putea straluci mai tare decat soarele si nu m-ar interesa multe lucuri care nu mertia atentia mea.
Stia cum sa se comporte cu oamenii, stia sa imblanzeasca si cele mai razvratite minti, sita cum sa impuna respect intr-un mod simplu si delicat, cu eleganta si multa omenie.
Este vorba despre bunica mea – gospodina desavastia, facea cele mai gustoase mancaruri, era economa si foarte ordonata. Ca un omagiu adus acesui inger care imi sta alaturi in fiecare secunda din viata mea o sa incerc mereu sa fiu dreapta, sa am mereu acel set de valori pe care mi l-ai faurit, sa fac lucrurile care te faceau sa fii mandra de mine.
M-am impacat cu trecerea ei spre lumina si am inteles ca nu inseamana despartire, inseamana doar un alt gen de realtie, o relatie in care aripile ei albe ma invaluie si ma protejeaza cand imi e mai greu, cand trebuie sa iau decizii proprii pentru ca am „fost invatata sa pescuiesc” si ca nu am nevoie de nimeni si nimic ca sa trec peste ce e greu. Am invatat si m-am resemnat cu ideea ca atunci cand mi se intampla ceva care nu imi place este pentru ca ea, m-a aparat de o primejdie si mai mare si ca  imi pregateste un lucru minunat pentru viitor.
Am invatat sa fiu recunoscatoare pentru fiecare lucru din trecut, fiecare clipa superba pe care mi-a oferit-o, pentru tot ce mi-a arata si imi amintesc toata forta pe care mi-o dadea cu fiecare cuvant bun.
Ma intreba mama „nu iti e frica sa mergi noaptea pe strada? Te intorci prea tarziu de la...” Nu, raspunsul e nu... pt ca un inger imi vegheaza pasii, un inger imi vegheaza in fiecare seara somnul, un inger imi sterge fiecare lacrima si imi aduce zambetul pe fata pentru ca in aceasta viata nu am alta solutie decat sa pasesc mai departe si sa fiu puternica, asa m-a invatat asa voi face si asa ii voi invata si pe urmasii mei sa fie la fel ca ea... cu bune si cu rele , dar la fel ca ea.
In aceasta zi, ii multumesc universului ca mi-a oferit oportunitatea de a avea langa mine un om deosebit si mi-a dat sansa sa o cunosc si sa cresc alatuiri de ea, de mamaie.

No comments: